BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 5, 2010

mabruk kak syed..... selamat pulang ke MALAYSIA....





ASSLAMMUALAIKUM.....

mabruk kak syed kerana selamat menghabiskan tesis PHD......ALHAMDULILLAH selamat pulang ke malysia dengan penerbangan EGYPTAIR.....
salam kasih sayang dari diri ini.....
tahniah ahli bait/roommate.....
sebelum tue ana nak taaruf skit la pasai ahli bait ana nie....
namanya dulu kini dan selamanya....:kak syed sultan bee bin packer mohammad
dilahirkan pada 8/4/19..dirahsiakan
tempat kelahiran hospital besaq aloq staq..

mndapt pngajian mnengah....maktab mahmud alor setar....
Pngajian tinggi.....INSANIAH
sambung tahun 3 di universiti al azhar B.A...alhamdullillah najah...
terus mnyelamkan diri di al-azhar n sambung master M.A Alhamdullillah mndapt pangkat MUMTAZ......
setelah itu meneruskan proses menabur ilmu apabila di tugaskan untuk menjadi pensyarah dlm bidang syariah islamiah di INSANIAH(KUIN).....
Alhamdullillah di samping menjadi tenaga pengajar....tetap meruskan pengajian dalam proses membuat tesis PHD dlm fiqh syafie...di universiti al-azhar mesir...
N di terbangkan ke kaherah,mesir pada bulan 11/2009 sehingga kelmarin utk penghantaran tesis kpd pnsyarah al azhar....alhamdullillah tesis dapat di siapkan.....n
pada tarikh 3/4/2010 di terbangkan dgn egyptair ke malaysia....SYABAS KAK SYED...
Inilah tesis yg telah di siapkan oleh kak syed.....mampu shbt2 semua??
ana tabik springggg la kpd kak syed....insyaALLAH kalau kak syed mampu kita
pun leh mampu...chaiyo'...
antara printer yg turut membantu dlm proses penghasilan tesis...
walaupon kadang2 dia wat hal..namun kak syed tetap tidak putus asa...mabruk2
ini lah laptop yg menjadi saksi dlm proses penulisan kak syed dlm penghabisan membuat
tesis....tiap hari jarinya tidak lekang dari keybort laptop nie.....huhu~
ini lah tesis dua jilid yg telah di cetak n d keluarkan...utk pengatahuan shbt2.....utk membuat tesis ini..lebih 200 jenis kitab fiqh,tafsir ayat ahkam..n lain2 menjadi
rujukan kak syed....takut dengaq...ana ka kitab sebuah yg nipis pon jenoh nak kelebek......
mabruk kak syed...
inilah majlis perpisahan utk kak syed yg telah di adakan khas utk kak syed...yg mana banyak menghabis kan waktu bersama2 warga syaah 7..mmg best dok ngan kak syed..bnyak pngalaman di timba....ilmu....memori....x tau nak cita lagu mana....

BUAT KAK SYED: doakan ana n sahabat2 disini...semoga najah dlm setiap perkara sertamendapat keredhaan ALLAH S.W.T....


MAAFKAN KAMI.....
KAMI SAYANG KAK SYED.....
JAGA MALAYSIA YEE....KIRIM SALAM KAT MALAYSIA.....
K
TAKE CARE...
WSALAM

5 comments:

shuhada said...

tengok kembali tarikh lahir k.syed...
betulkah???:):):)

Yuana said...

assalamualaikum, salam perkenalan,
terima kasih ziarah blog ana.

tertarik membaca kisah kak syed,
ana tertanya2 apa kekuatan kak syed merujuk lebih 200 sumber dan menghasilkan thesis yg sebegitu?

ana bakal dental surgeon,
dan kini ada research yang tgh on,
dan ana mengalami rasa malas nak membaca senarai journal yang berkaitan dgn research ana.

setakat ini tidak sampai sebelah tangan jumlah sumber yang ana baca.

mungkin dr sudut pandangan nti, apa yg nti nampak?bgaimana k.syed begitu?

Jaakillah

nurnafsi said...

shuhada:silap ka??
x perasan....
sorrryy...

nurnafsi said...

yuana:
wsalam...
sama2....
tue la ana pun bangga gak kat kak syed tue...
dlm membuat thesis pun ana tabik springggg la....
tpi dia ada cita la...

mmg bnyak ujian nk wat nie....
pmberi smngat kak syed ayah dia sndiri...

kalau ana pun x mmpu nk wat semua nie...
nnti kalau nk YM kak syed lah la...
nk kongsi2 pndpt ka...

mabruk la kpd k.yuana...
najah fillah...

Anonymous said...

ak btul2 respectla kt kak ni..blh siapkan sebegitu byk thesis...klu ak ntahla..mmpu ke x??
hehe.. hope smga kak ni berjaya dlm idup k..